Variables

February 15, 2013

In dialog scenario files (.fst), you can set/get any numerical value to a defined variable.  Please note that the variable name is case-sensitive.

A value can be stored in a variable by using the VALUE_SET command.  No previous declaration is needed: in case the variable already exists, its value will be changed with the new specified one.  Otherwise, the new variable will be newly allocated.  A  VALUE_EVENT_SET event will be emitted in case of success.

The value currently stored in one variable can be retrieved with VALUE_GET command.  This will emit a VALUE_EVENT_GET event, with the name of the specified variable and its current value.

One can also compare the value currently stored with any other fixed value by using the VALUE_EVAL command.  It takes a variable name, one of the following comparison operators and a fixed value as arguments.

EQ (EQual) =
NE (Not Equal)
LE (Less or Equal)
LT (Less Than) <
GE (Greater or Equal)
GT (Greater Than) >

The comparison result will appear as a VALUE_EVENT_EVAL event, displaying both the arguments and the result of either TRUE or FALSE.

Finally, a variable can be released from memory with VALUE_UNSET command.  It successfully released, a VALUE_EVENT_UNSET event will be emitted.

=== Japanese ========================================

音声対話スクリプト (.fst) では数値を格納する変数を扱うことができます.変数名のアルファベットの小文字と大文字は区別されます.

変数への代入は VALUE_SET コマンドで行います.宣言は必要ありません.新規名の場合は新規に定義され,すでにある名前の場合は上書きされます.代入終了時には VALUE_EVENT_SET イベントが発行されます.

変数の値の参照は VALUE_GET コマンドで行います.指定された変数名とその値を含む VALUE_EVENT_GET イベントが発行されます.

変数の値を固定値と比較するには VALUE_EVAL コマンドで行います.変数名,比較値および以下の比較演算子の1つを指定します.

EQ (EQual) =
NE (Not Equal)
LE (Less or Equal)
LT (Less Than) <
GE (Greater or Equal)
GT (Greater Than) >

比較終了時には比較結果の TRUE または FALSE を含む VALUE_EVENT_EVAL イベントが発行されます.

変数を解放するには VALUE_UNSET コマンドを用います.変数解放時には VALUE_EVENT_UNSET イベントが発行されます.

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