Timer variables

March 29, 2013

A special type of variable called “timer variable” can be used in a dialog scenario file (.fst) as a countdown timer.  When a duration time is set to a timer variable in seconds by using the TIMER_START command, the variable starts counting down from that specified value in units of 0.1 seconds.  When it reaches a value which is below or equal to zero, a TIMER_EVENT_STOP event will be emitted.  In the following example, the system is told to wait three minutes and then synthesize the utterance.

    1  11   RECOG_EVENT_STOP|三分     TIMER_START|timer|180.0
    11 12   TIMER_EVENT_STOP|timer   SYNTH_START|mei|mei_voice_normal|三分経ちました.
    12  2   SYNTH_EVENT_STOP|mei      <eps>
    ("三分" means three minutes, 
    and "三分経ちました." is the Japanese sentence for "three minutes have elapsed".)

=== Japanese ========================================

音声対話スクリプト(.fst)では,通常の変数の他に,時間経過でカウントダウンされる「タイマー変数」を利用できます.TIMER_START コマンドによりタイマー変数に値をセットすると,その代入した秒数から0へ向かって0.1秒単位でカウントダウンが開始されます.値が 0 に達すると TIMER_EVENT_STOP イベントが発行されます.以下は 3 分待ってから「三分経ちました.」と喋る例です.

    1  11   RECOG_EVENT_STOP|三分     TIMER_START|timer|180.0
    11 12   TIMER_EVENT_STOP|timer   SYNTH_START|mei|mei_voice_normal|三分経ちました.
    12  2   SYNTH_EVENT_STOP|mei      <eps>
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